bara

Cinci motive pentru a consuma frecvent carne de porc

Cinci motive pentru a consuma frecvent carne de porc

Cinci motive pentru a consuma frecvent carne de porc

15:43 07 July in Istorie adevarata
0 Comments
optimizare seo
Share Button

Cotletul, pulpa sau ceafa de porc sunt asociate cu o cina greu de digerat, mai degraba decat cu o alimentatie sanatoasa. Intre timp, faptele sunt urmatoarele: aceasta carne reprezinta o parte valoroasa a alimentatiei tale!

Carnea de porc, de vita si de pui, sunt o sursa de proteine ​​sanatoase. Continutul ridicat de aminoacizi exogeni (adica cei pe care corpul uman nu ii poate sintetiza singur), incluzand aminoacizii cu lant ramificat, fac din carnea de porc o componenta valoroasa a dietei persoanelor active fizic, in special a antrenorilor de forta.

Slaba sau grasa- alegerea este a ta

Desi se crede ca este o carne foarte grasa, in practica nu trebuie sa fie. Multe depind de ce parte alegi sa consumi. De exemplu, continutul de grasime al articolelor mai slabe, cum ar fi sunca sau pulpele de porc, variaza intre 5-10% si, uneori procentul este chiar mai mic. Intr-o portie, exista doar 10 – 20 g de grasime, relativ putin pentru o persoana activa fizic. Ceafa contine in medie 20-25%, facand-o perfecta pentru o dieta cu continut scazut de carbohidrati.

Grasimea este bogata in acid oleic

Se crede in mod obisnuit ca grasimea din carnea de porc este reprezentata de acizi grasi saturati „rai”, adesea blamati pentru dezvoltarea bolilor cardiovasculare. In practica, insa, situatia este diferita. Aceasta este compusa in principal din acizi grasi mononesaturati, si anume acid oleic (50 – 55%), care este exact acelasi acid care este ingredientul principal al uleiului de masline. Acizii saturati constituie aproximativ 30-35% din compozitie, iar restul sunt acizi polinesaturati.

Continut ridicat de vitamine B

Carnea de porc asigura necesarul de vitamine B, in special vitamina B1 (tiamina), precum si riboflavina (B2), piridoxina (B6) si niacina (B3). Deci este incomparabil mai buna decat alte tipuri de carne, cum ar fi cea de pui sau – considerata extrem de hranitoare – carnea de vita. Datorita continutului ridicat de vitamina B1, este o componenta valoroasa a dietelor fara carbohidrati, carora uneori le lipseste aceasta vitamina (deoarece este prezenta in cantitati semnificative in principal in produsele cu carbohidrati).

Bogata in fier

Aceasta carne contine o cantitate mare de fier, o componenta care lipseste in primul rand in dieta femeilor active fizic. Ea bate carnea de pui de toate tipurile. Cu toate acestea, cedeaza locul carnii de vita: 

  • 100 g de porc contine aproximativ 1,2 – 1,8 mg de fier,
  • 100 g de piept de pui – doar 0,4 – 0,5 mg
  • 2 – 2,6 mg in 100 g carne de vita. 

Necesarul zilnic de fier este de aproximativ 10 – 12 mg pentru barbati si pana la 18 – 20 mg pentru femei.

Carnea de porc este ieftina

Un avantaj extrem de important al carnii de porc este pretul sau. Se poate risca o afirmatie conform careia carnea de porc este o alternativa benefica din punct de vedere economic nu numai pentru carnea de vita, ci chiar si pentru cea de pui! Desi carnea de porc nu este la fel de dificil de gatit precum alternativele existente, daca nu vrei sa o gatesti in propria bucatarie, poti apela la Food Evolution si comanda o ceafa ardeleneasca la cuptor cu piure de cartof copt si kapia pentru pranz sau cina.

Contrar aparentelor, carnea de porc este o carne sanatoasa si valoroasa, cu exceptia cazului in care, bineinteles, o prajesti in ulei de floarea soarelui. Aceasta carne iti ofera proteine ​​de calitate, vitaminele B si fier, iar grasimea sa, acizi nesaturati. Carnea de porc este ideala ca ingredient in dieta persoanelor active fizic, inclusiv a celor care doresc sa imbunatateasca estetica figurii lor.

No Comments

Post A Comment