bara

Beneficii ale vitaminelor si mineralelor

Beneficii ale vitaminelor si mineralelor

Beneficii ale vitaminelor si mineralelor

18:00 22 May in Despre altele, Frumusete, Sanatate
0 Comments
optimizare seo
Share Button

Corpul dvs. necesita vitamine si minerale esentiale pentru fiecare proces si functie. Acesti nutrienti lucreaza in simfonie pentru a creste, vindeca, repara si mentine celulele, organele, sistemele si scheletul corpului.

Vitaminele si mineralele sunt necesare in cantitati diferite, iar unele formeaza parti-cheie ale structurilor, cum ar fi globulele rosii si oasele. Deficientele mineralelor si vitaminelor pot duce la oboseala si boli.

O dieta echilibrata zilnic ofera, in general, substantele nutritive esentiale pe care corpul dumneavoastra trebuie sa le detina pentru a se mentine sanatos. In caz contrar un medic poate determina daca aveti nevoie de vitamine sau suplimente minerale pentru a imbunatati nutritia obisnuita.

Metabolism

Metabolismul arde ingrasamintele ingerate si depozitate pentru a produce energie pe care organismul o poate folosi, printr-un numar de procese complexe. Vitaminele si mineralele joaca un rol-cheie in digestie si metabolism.

Centrul Medical al Universitatii din Maryland noteaza ca vitamina B2 sau riboflavina sunt esentiale pentru a forma o coenzima, care combina oxigenul cu mecanismele celulare care produc energie. Toate vitaminele B, inclusiv vitaminele B6 si B12, sunt importante pentru metabolismul carbohidratilor, proteinelor si grasimilor.

Mineralele cum ar fi magneziul, sunt de asemenea importante in metabolismul energetic. Alimentele bogate in vitamine B si magneziu precum spanacul, broccoli, fasolea, ovazul, pestele, pasarile de curte si ouale sunt recomandate.

Sanatatea inimii

De asemenea, vitaminele vitale din alimentatia zilnica sunt necesare pentru prevenirea bolilor de inima. Nutrientii cum ar fi vitaminele A, C si E precum si beta-carotenul au proprietati antioxidante care ajuta la reducerea inflamatiei, ceea ce poate reduce riscul bolilor cardiace.

O dieta bogata in fructe si legume este bogata in aceste vitamine si alti nutrienti. Centrul Medical al Universitatii din Maryland noteaza, de asemenea, ca vitamina B3 sau niacinul este utilizata pentru scaderea nivelurilor de colesterol nesanatoase pentru a imbunatati sanatatea cardiovasculara.

Cu toate acestea, doze mari de aceasta vitamina sunt necesare si trebuie luate numai sub supravegherea medicului dumneavoastra.

Sanatate osoasa

Mineralele si vitaminele sunt vitale pentru mentinerea sanatatii osoase si pentru prevenirea bolilor osoase cum ar fi osteoporoza sau oasele fragile si slabe. Matricea tare a oaselor este compusa din minerale precum calciu, magneziu si fosfor.

Cercetarile publicate in “British Journal of Nutrition” constata ca vitamina D este necesara pentru a ajuta organismul sa absoarba calciu din alimente si suplimentarea acestor doua substante nutritive poate ajuta la prevenirea pierderii osoase si la reducerea riscului de fracturi. Vitamina K joaca, de asemenea, un rol in sanatatea osoasa pentru a sustine rolul vitaminei D si calciului.

Fertilitate

Sanatatea reproductiva si fertilitatea depind de functia unui numar de organe, structuri si hormoni, precum si de productia celulara. Mineralele si vitaminele sunt necesare pentru a ajuta la cresterea, repararea si mentinerea acestor sisteme si procese complexe atat la barbati, cat si la femei.

Zincul mineral este important pentru sanatatea fertilitatii la barbati si imbunatateste numarul si mobilitatea spermatozoizilor. Alimentele bogate in zinc includ carne rosie, carne de pasare, fasole, nuci, seminte de dovleac si stridii.

Iata si o serie de vitamine si minerale care sunt, de asemenea, necesare pentru sanatatea reproducerii, inclusiv vitamina C, E si B12, beta-caroten, acid folic si seleniu.

No Comments

Post A Comment